onsdag 11. juni 2014

Symaskine har fått lufta seg på terassen


 
Har hatt symaskinen fremme igjen. Et par dagers jobbing ble til kjole, topp og jakke.



Dette stoffet i  tynn, lett jersy med kamuflasjeaktig print ble kjole og topp. Stoffet var veldig behagelig å ha på og oppførte seg fint i symaskinen:-)



Toppen var superenkel å sy og har innsnitt foran. På mønsteret skulle innsnittene være synlige på rettsiden av stoffet, men jeg ville ha de som normalt på vrangen.....
Har brukt toppen mye! Passer til nesten alt og er enkel og grei :-)

Her er mønsterne jeg har brukt....
 

Jakken er formsydd i felter og mønsteret måtte tilpasset litt før jeg klippet så det skulle passe denne kroppen:-) Den er sydd i et tynt olastoff med ørlite stretch. Satt fint, og er grei i bruk. Litt kjedelig kanskje???
Vurderer å sette på bånd eller noe annet langs kanten, men har ikke fått bestemt meg helt...

 Hva synes dere....bør den få litt mer piff??






 Jeg ble passe fornøyd....og har brukt både jakke og kjole også hver for seg. Kjolen er så lett og luftig nå i det finværet vi har vært så heldige å få her om dagen! :-)






Ingen kommentarer: